Законом України від 30.03.2021 № 1368-ІX «Про внесення змін до Закону України «Про єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» закріплено право громадян надсилати копії документів за QR-кодом, штрих-кодом, цифровим кодом за допомогою додатку Дія.
Наразі Україна стала першою державою у світі, в якій електронні документи у смартфонах стали повними юридичними аналогами паперових чи пластикових.
Міністерством цифрової трансформації України запроваджено послугу Дія.QR, яка дозволяє безкоштовно створити QR-код, за яким можна отримувати електронні копії цифрових документів користувачів Дії на свою електронну пошту. Таку послугу може отримати малий та середній бізнес, громадські організації, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, в тому числі ЦНАП, навчальні та медичні заклади.
Послуга Дія.QR працює наступним чином:
- Надавач адміністративної послуги, який пройшов перевірку в Дії, створює в особистому кабінеті на порталі Дія статичний QR-код для певної послуги та розміщує у доступному місці — там, де користувачі отримують послуги.
- Користувач зчитує QR-код сканером QR-кодів застосунку Дія, щоб поділитись цифровою копією.
- У застосунку з’являється запит на підтвердження відправлення копій цифрових документів. Він містить назву, адресу та перелік запитуваних документів.
- Користувач у Дії підтверджує передачу своїх даних. Дія автоматично сформує чернетку листа з копіями цифрових документів. Користувачу просто потрібно натиснути “Надіслати”.
- Запитувач отримує копії цифрових документів на свою електронну адресу.
Копія цифрового документа — це відображення в електронному вигляді інформації про вас, яка міститься в державних реєстрах. Така копія, завірена кваліфікованим електронним підписом Дії, передається отримувачу у pdf-форматі. На ній вказана точна дата кваліфікованого електронного підпису.
Як працює Дія.QR
Сервіс Дія.QR — зручний спосіб передачі копій цифрових документів у Дії на електронну пошту компанії/установи. Сценарій передбачений для малого та середнього бізнесів, державних інституцій та інших компаній, які не мають потужностей для налаштування інтеграції з власною системою. Бажаєте отримувати копії документів на електронну пошту?
>01Клієнт натискає на кнопку з диплінком у вашому застосунку чи на сайті — йому відкривається запит у Дії
|
>02Клієнт натискає на кнопку з диплінком у вашому застосунку чи на сайті — йому відкривається запит у Дії
|
>03Компанія отримує копію документа у форматі pdf та/або метадані з документа в інформаційну систему компанії
|
Для підключення сервісу Дія.QR вам потрібно зайти на портал Дія та зареєструватися для отримання QR-коду.
Хто може використовувати Дія.QR
– малий та середній бізнес – органи місцевого самоврядування, зокрема й відділи ЦНАП та УСЗН – органи державної влади – заклади освіти, медицини, комунальні підприємства – громадські організації – та інші компанії, які у своїх бізнес-процесах використовують копії документів
Які переваги надає Дія.QR
– Ви дотримуєтесь прав громадян на отримання послуги з цифровим документом – Ви отримуєте підтвердження особи або копії цифрових документів за декілька секунд – Ви маєте доступний швидкий пошук документів у базі даних
Що потрібно компанії/установі для налаштування Дія.QR
– Мати кваліфікований електронний підпис (КЕП) керівника юридичної особи або ФОП – Мати e-mail компанії чи органу – Зареєструватися як партнер на порталі Дія з використанням КЕП – Згенерувати та отримати унікальний QR-код – Розмістити QR-код у відділенні (офлайн), де особа має надати копію е-документа – Змінити внутрішні інструкції (якщо потрібно) – Провести навчання для працівників компанії, як працювати з Дією: надати методичні рекомендації, інструкції або організувати вебінари
Копії яких документів можна отримати через Дія.QR?
– паспорт громадянина України (ID-картка) – паспорт громадянина України для виїзду за кордон (біометричний та небіометричний від 2015 року) – картка платника податків (РНОКПП) – свідоцтво про народження дитини (відображається в застосунку батьків) – довідка ВПО – посвідчення водія – свідоцтво на реєстрацію транспортного засобу – студентський квиток
У якому форматі копії цифрових документів надсилаються на пошту?
Ви отримуєте копії документів у форматі PDF та P7S — підписана версія документа.
Хто може оформити сервіс для своєї компанії/установи?
Оформити сервіс для своєї компанії/установи може керівник юридичної особи або ФОП.
На яку пошту будуть надходити копії цифрових документів?
На пошту, яку ви вкажете при формуванні QR-коду. Якщо вам потрібно вказати різні пошти, ви можете на кожен QR код вказувати необхідну пошту.
Який термін дії QR-коду?
QR-код діє 365 днів. Після закінчення цього строку потрібно згенерувати новий. Сповіщення про те, що вам потрібно створити новий QR-код, надійде за тиждень до закінчення строку на пошту, яку ви вказували.
Відеоінструкція по реєстрації та генерації Дія.QR коду.