Міністерство молоді та спорту України спільно з Координаційним штабом з гуманітарних та соціальних питань Офісу Президента України, Міністерством охорони здоров’я України, Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України та Міністерством розвитку громад та територій України запустили платформу гуманітарної допомоги цивільному населенню «СпівДія».
Платформа «СпівДія» забезпечуватиме допомогу цивільному населенню за такими напрямами:
1) Співдія волонтери – платформа волонтерів, які долучаються до ініціатив платформи;
2) Співдія діти – створення просторів двох типів: стаціонарних та мобільних з метою розвитку неформальної освіти та надання психологічної допомоги дітям від 5 до 12 років;
3) організація волонтерської допомоги у доставці медикаментів до потребуючих;
4) Співдія підприємці – підтримка спільноти підприємців, малого та середнього бізнесу з метою сприяння відновленню бізнесу під час війни та у післявоєнний період;
5) Співдія work – підтримка у працевлаштуванні біженців та тимчасово переміщених осіб та зміні професії;
6) Співдія шелтер – підтримка поселень евакуйованих громадян;
7) Співдія хаб – організація гуманітарних просторів на базі молодіжних центрів та молодіжних просторів, активних волонтерських та громадських організацій України для підтримки потребуючих українців, які постраждали під час війни.
Наразі молодіжні центри та молодіжні простори в Україні стали пунктами прийому біженців, збору та видачі гуманітарної допомоги цивільному населенню. Саме молодіжні центри є доступними просторами, у яких цивільне населення отримує захист та допомогу. Тому СпівДія прагне розвивати систему допомоги населенню через молодіжні центри та молодіжні простори, які є близькими та зрозумілими для населення.
Концепт хабів у системі СпівДія:
1) комунікація та консультування: взаємодопомога людина-людині/місце для взаємодії місцевого населення з волонтерами;
2) розподільча функція: заходи для підтримки населення регіонів, розподілення необхідних товарів та послуг серед потребуючих;
3) консультування щодо існуючих шелтерів для біженців, наявності місць, розподілення та супровід біженців;
4) надання інших послуг для підтримки цивільного населення (в тому числі фокус на біженців та їх пріоритетні потреби): юридичні консультації, психологічна підтримка, консультації щодо працевлаштування та зміни
професій, простір дружній до дітей (неформальна освіта, babysitting та надання психологічної допомоги).
Із 20 квітня 2022 року в рамках роботи платформи «СпівДія» та Співдія хабів було запущено напрям психологічної та юридичної допомоги цивільному населенню.
Скористатися послугами психологічної та юридичної підтримки особа може зареєструвавшись за посиланням: https://airtable.com/shrfgyZ1ko5UYxR9r . Після реєстрації запит такої особи верифікують оператори та передають на опрацювання Співдія хабу або відповідному профільному онлайн-консультанту.
Скористатися послугами психологічної підтримки можна двома способами:
1) записатися на консультацію офлайн: у 20-ти Співдія хабах (список додається) із 20 квітня працюють психологи, які надають цивільному населенню як індивідуальні консультації, так і проводять групові заняття (із урахуванням
безпекової ситуації в регіоні);
2) записатися на консультацію онлайн: якщо особа не має змоги скористатися консультацією на базі хабу в мережі Співдія, то така консультація психолога може надаватися онлайн засобами телефонного зв’язку.
До основних завдань психологічної підтримки населення належать:
формування і підтримка на належному рівні психологічного стану цивільного населення щодо адаптації у суспільному житті під час війни;
підготовка та надання консультацій цивільному населенню щодо реагування на кризові ситуації під час війни;
психологічна підготовка та підтримка цивільного населення до життя в Україні в умовах війни;
здійснення заходів щодо оптимізації соціально-психологічного клімату цивільного населення у відповідних населених пунктах;
здійснення психологічної підтримки внутрішньо переміщених осіб;
психологічна реабілітація цивільного населення, яке постраждало під час війни.
Послуги з юридичної підтримки кейс-менеджерами надаються в режимі онлайн з використанням засобів телефонного зв’язку.
До основних завдань юридичної підтримки населення належать:
надання юридичної підтримки цивільному населенню під час війни;
здійснення консультування цивільного населення (особливо уразливих його груп або тих, які перебувають у складних життєвих обставинах), яке постраждало під час війни в Україні, щодо норм та вимог законодавства, що
передбачає право таких громадян на пільги, субсидії, соціальні виплати або компенсації, іншу допомогу цивільному населенню, що передбачена законодавством;
інформування цивільного населення про права та обов’язки під час війни в Україні, консультування щодо прав і можливостей жінок і чоловіків.
Звертаємося до вас із проханням поширити зазначену інформацію серед зацікавлених груп, установ та організацій.
ПЕРЕЛІК СпівДія хабів, у яких працюють психологи для надання індивідуальних та групових консультацій